Відповіді на питання, які найчастіше турбують абонентів
1. Чи можна уявити своє життя без водопостачання та каналізації?
Значимість незамінної послуги складно оцінити. Ми користуємося питною водою і водовідведенням так часто, що думка, чи можна без цього обійтися, не виникає. Але без цих послуг обійтися ніяк не можна.
2. Як запобігти появі заборгованості за послуги водовідведення?
Нехай стане для Вас звичкою щомісяця до 20-го числа платити за водопостачання та водовідведення. Будьте впевненні, що вчасно сплачена сума, дозволить Вам не накопичувати заборгованість, яку все одно доведеться сплачувати.
3. Як позбутися наявних боргів?
Ваші борги таки виросли і Вам важко погасити всі одразу? Укладіть договір погашення заборгованості строком до 2-х років (в залежності від величини суми заборгованості). Якщо Ви будете його дотримуватися, він захистить Вас від суду. Для укладення договору необхідно при собі мати паспорт квартиронаймача.
4. Як сприяти зменшенню оплати за водопостачання та водовідведення?
Ви користуєтеся водою економно і не хочете платити за встановленою добовою нормою? Встановіть лічильники питної води і платіть тільки за фактично спожиту воду.
5. Що треба для переоформлення особового рахунку та укладення договору в приватному будинку?
Для переоформлення особового рахунку в приватному будинку необхідно звернутися до водоканалу з наступними документами:
- письмова заява власника;
- копія документа на право власності або користування (договір купівлі-продажу, договір дарування, свідоцтво про право на спадщину, свідоцтво на право власності), рішення виконкому);
- копія паспорта та ідентифікаційного номеру власника;
- копія технічного паспорту;
- копія домової книги;
- копія документа на користування пільгою (при наявності).
6. Що треба для укладення договору та переоформлення особового рахунку в квартирі?
Для переоформлення особового рахунку в квартирі необхідно звернутися до водоканалу з наступними документами:
- письмова заява власника чи квартиронаймача;
- копія документа на право власності;
- копія паспорта та ідентифікаційного номеру власника;
- довідка ЖЕКу про склад сім’ї;
- копія документа на користування пільгою (при наявності).
7. Чи має право абонент на зменшення розміру плати та які документи необхідно надати для проведення перерахунку?
Відповідно до п.29 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» затверджених Постановою КМУ 21 липня 2005 року за №630 споживач має право на зменшення розміру плати у разі:
надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості,зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання на підставі заяви та належним чином оформленого акту;
тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання).
Всі довідки та документи повинні містити номер реєстрації документа, дату видачі та печатку організації.
8. Які документи необхідно надавати для здійснення перерахунку при зміні кількості осіб?
Для здійснення перерахунку при зміні кількості осіб необхідно надати:
- письмову заяву власника або відповідального квартиронаймача;
- довідку про склад сім'ї із зазначенням власника або відповідального квартиронаймача і дат прописки та виписки всіх зареєстрованих за даною адресою з ЖЕКу.
9. Які документи необхідно надати у разі зміни ступеню благоустрою житлових будинків, зміни розміру поливної площі і т. ін.?
Абоненти зобов'язані з моменту виникнення змін, з'явитися в водоканал для звірки оплачених рахунків, перерахунку кількості спожитої води. При цьому громадяни повинні пред'явити підтверджуючі документи (техпаспорт на будинок, будинкову книгу, цивільний паспорт власника).
10. Що треба для встановлення приладу обліку питної води в квартирах та будинках?
Отримати рекомендації по встановленню приладу обліку в комунальному підприємстві «Жовтоводський водоканал» Дніпропетровської обласної ради»
Мінімальний набір входить наступне обладнання:
1. Лічильник - 1 шт.
2. Фільтр - 1 шт.
3. Зворотний клапан - 1 шт.
4. Кульові крани - 2 шт.
5. Сполучна муфта.
Основні способи економії води
1. Слідкуйте за протікаючими водопровідними прокладками: кран який прокапує призводить до невиправданих витрат;
2. Регулярно перевіряйте зливні бачки;
3. Не вмикайте воду повним перетином;
4. При вмиванні та прийнятті душу відключайте воду, коли в ній немає потреби;
5. Встановіть лічильник, його показники будуть мотивувати до економії використання питної води;
6. Вчасно проводьте державну повірку лічильників питної води.
Заощаджуючи питну воду, ми заощаджуємо не тільки кошти - ми зберігаємо природу!
11. Чому необхідно проводити державну повірку приладів обліку питної води?
Кожен лічильник води є вимірювальним приладом, який потрібно періодично повіряти. Повірка - це процедура звірення показань вимірювального приладу з еталоном. Кожен вимірювальний прилад, в даному випадку лічильник питної води, має похибку вимірювання. Похибка вимірювання не повинна перевищувати зазначену в паспорті. Відповідно до правил обліку похибка лічильника води повинна бути не більше ± 2%. При цьому зверніть увагу, похибка може бути як позитивна так і негативна. Тобто у разі абсолютних вимірів споживання води якщо похибка лічильника води позитивна, то водомір завищує свідчення, якщо негативна то занижує. Діапазон похибок від -2% до +2% вважається допустимим і приймається до обліку. Якщо показання вивіреного лічильника відрізняються від показань еталонного лічильника води більш ніж на ± 2%, то такий лічильник води не проходить перевірку до подальшого обліку не допускається. Його необхідно калібрувати і повторно повіряти. У лічильників води повірку необхідно робити кожні 4 роки. Вважається термін повірки від дати заводської повірки лічильника (вказана в паспорті на лічильник) або від дати останньої повірки, а не від дати опломбування представниками комунальних служб.
12. Який порядок проведення державної повірки приладів обліку питної води?
Порядок проведення державної повірки:
- викликати представника комунального підприємства «Жовтоводський водоканал» Дніпропетровської обласної ради» для зняття пломби та складання акту за тел. 9-37-41;
- зняти лічильник(и) води і здати на повірку в ЦЛ КВіП ДП «Схід ГЗК», що знаходиться за адресою: м. Жовті Води, вул. Горького, 2 (конт. тел. 9-34-79), або в будь-якому іншому підприємстві, яке має відповідний дозвіл та ліцензію на виконання даних робіт.
- встановити прилад(и) обліку після повірки;
- викликати представника «Жовтоводський водоканал» Дніпропетровської обласної ради» за тел. 9-37-41, для опломбування приладу(ів) обліку та складання акта про опломбування.
13. Як здійснюється нарахування за термін відсутності приладу обліку на державній повірці та чим загрожує зволікання з його встановленням.
Відповідно до п. 15 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою КМУ від 25 липня 2005 р. № 630, періодична повірка засобів обліку води проводиться в строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач сплачує за послуги водопостачання та водовідведення згідно із середньомісячними показниками за попередні три місяці. Після закінчення місячного терміну, нарахування проводяться по затвердженим нормам водоспоживання. Що призводить до збільшення витрат з боку споживача.
14. Куди необхідно звертатися для призначення субсидії?
Для призначення субсидії громадянам, необхідно звернутися із відповідною заявою до Управління праці та соціального захисту населення Жовтоводської міської ради за адресою: м. Жовті Води, вул. Першотравнева, 24.
15. Хто має право на призначення субсидії?
Право на призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг мають сім'ї, у яких розмір плати за ЖКП у межах норм споживання з урахуванням пільг перевищує обсяг визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу (10 чи 15% середньомісячного сукупного доходу).
Сім'ям, яким призначена житлова субсидія, сплачують за житлово-комунальні послуги в межах норми володіння чи користування загальною площею житла та нормативів користування комунальними послугами 15 % середньомісячного сукупного доходу. Сім'ї пенсіонерів та інших непрацездатних громадян –10 % середньомісячного сукупного доходу сім'ї. Сім'ї, до складу яких входять неповнолітні діти, інваліди I та II групи, сплачують за послуги 10% їхнього середньомісячного сукупного доходу, якщо розмір доходу на одну особу не перевищує прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць.
У разі затвердження нових тарифів і цін на житлово-комунальні послуги перерахунок чинних субсидій проводиться без звернень громадян з місяця, в якому відбулась зміна тарифів.
Призначення субсидій при наявності індивідуальних засобів обліку води (лічильників), якщо обсяг витрачання води вимірюється засобами обліку, то розмір субсидії для відшкодування їх оплати розраховується, виходячи з фактичного споживання послуг, але не більше від установлених норм споживання. При цьому фактичне споживання послуг визначається за термін дії попередньої субсидії, а в разі першого звернення – за попередній термін, що дорівнює терміну, на який призначається субсидія.
Отримувач субсидії зобов'язаний щомісячно повідомляти комунальне підприємство «Жовтоводський водоканал» Дніпропетровської обласної ради» про обсяги використаних послуг, тобто сплачувати за показниками лічильників та вносити плату в розмірі обов’язкового платежу або за фактично використаний об’єм води.
16. Які документи необхідно подати для врахування пільги споживачу?
Для врахування пільги споживачу необхідно надати у відділ збуту комунального підприємства «Жовтоводський водоканал» Дніпропетровської ради» наступні документи:
- заява;
- довідка про склад сім'ї або будинкова книга (для жителів приватного сектора);
- пільгове посвідчення (копія, оригінал пред'явити обов'язково);
- паспорт, ідентифікаційний код (копія, оригінал пред'явити обов'язково).
Звертаємо Вашу увагу, що перед тим, як подавати документи до відділу збуту водоканалу для врахування пільги, споживач обов'язково повинен звернутися в районне управління праці та соціального захисту населення для реєстрації в Єдиному реєстрі осіб, які мають право на пільгу. Також обов'язково потрібно зареєструвати в Єдиному реєстрі всі зміни по кількості пільговиків, якщо змінився статус пільг або місце проживання пільговика.
Відповідно до п. 22 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою КМУ від 25 липня 2005 р. № 630, оплата за послуги з урахуванням пільг нараховується з дати подання документів, що підтверджують право на пільгу.
У разі встановлення квартирних засобів обліку їх показання розподіляються пропорційно кількості мешканців квартири. Пільги споживачам з оплати послуг надаються на частку, отриману після такого розподілу, за фактичними витратами, але не вище нормативів (норм) споживання, визначених законодавством.